Short-cuts til mine sider:

4. sep. 2010

Puslespils-ugler!

Gårsdagens krea-aften stod i samle-arbejdets tegn for mit vedkommende. I løbet af den KANON-hyggelige aften med mine dejlige kolleger fik jeg produceret min Anne Sofie Holm/""Klip en hæl & hug en tå"-inspirerede ugle færdig, samt lavet 3 små, fine ugle-collager.



Jeg startede jo for noget tid siden med min Anne Sofie Holm-inspirerede ugle, som jeg tegnede op på akvarelpapir med vandfast tusch. Igår hyggede jeg mig så med at farvelægge den med en glad blanding af akvarelfarver og mine ungers farveblyanter. Derefter var der klippe-tid ... klippe, klippe, klippe! Til sidst er det hele klæbet på en A3-stor akvarel, med farveblyantsstreger med 'elefant-snot'/'lærer-tyggegummi' eller klæbemasse; vælg selv! Til at starte med var det mest for at se hvordan det hele skulle sidde, uden at bruge lim, så jeg kunne lave det om hvis det ikke var som jeg ønskede, men effekten med tyggegummiet er faktisk superfed - giver en rigtig god 3D-ish fornemmelse!
Nu er mit problem så bare at jeg er lidt bange for at denne lidt lækre effekt vil gå død hvis jeg putter den i en ramme, bag et glas ... men det må jeg jo se når jeg kommer så langt. Har desværre ingen rammer i den rigtige størrelse. Øv - for jeg har LIGE den helt rigtige plads til billedet!

Mine collager var lidt et forsøg, men jeg må sige at jeg blev positivt overrasket over hvor meget man kan få ud af et par dameblade, en ramme fra IKEA og et stykke hvidt akvarelpapir. Helt klart mere af den slags fra min hånd senere.


Har lige været en tur i genbrug, og har hamstret gamle trærammer i stor stil ... de skal med tiden fyldes med flere akvareller/collager/illustrationer, så de kan få nyt liv. Genbrug styrer! :-)

5 kommentarer:

  1. Takk for at du vil være medlem i Kreative Kvinner og være med å inspirere og bli inspirert! Flotte ugler lager du!

    Vi sees! Erika :)

    SvarSlet
  2. Den ugle er helt fantastisk!! Er fuldstændig vild med farverne og alt ved det billede. Hvad ville det koste at få dig til at tegne/male én, som jeg kan hænge op på den hvide væg jeg har....? Hvis altså du laver på bestilling :)
    Mange hilsner,
    Christine

    SvarSlet
  3. Mange tak! :-D
    Øhh, jamen det kan da sagtens være at jeg laver den på bestilling. Send mig lige en mail, så kan vi skrives ved om det.
    Ha' en lækker dag!
    Jane

    SvarSlet
  4. Ang. uglen og en egnet ramme... hvad med en ramme med ca. 1 cm. i dybden (skyggeramme)... de har dem i Ikea eller du kan selv lave en http://www.youtube.com/watch?v=CrTyrnfVRAM

    SvarSlet
  5. Tusind tak for linket, Maja - jeg sidder og brygger på at lave nogle mini-ugler til markedet, så det er bestemt ikke nogen dårlig idé med sådan en skyggeramme. Dén ugle der hænger i stuen nu, har jeg bare i en almindelig ramme, og man kan stadig godt se 'dybden' i fjerene, men det vil bestemt være bedre med den anden slags ramme.
    Ha' en lækker dag!
    Kh. Jane

    SvarSlet

Tusind tak fordi du har tid og lyst til at lægge en kommentar! Det er bare SÅ dejligt med feedback!! :-)
Ha' en rigtig fantastisk dag!

Related Posts with Thumbnails