Short-cuts til mine sider:

27. nov. 2010

Alternativ hjemmegjort adventskrans!

Jeg startede sidst i september med at ønske mig denne:
Adventsstage i petrolium fra Rice, som jeg 1. gang så hos Groovybaby & Mama.
 
Jeg nåede endda til et punkt hvor jeg fik overbevist mig om at jeg ikke kunne leve uden den (flot klaret, Jane!). Det viste det sig imidlertid at jeg godt kunne - det var sgu da heldigt, hva'!!

Manden og pengepungen syntes ikke man skulle ødsle så mange penge væk på en adventskrans, når man lige så godt kan lave én selv. FAIR NOK!! Men så skal det fanden fis'me osse være én af den slags adventskranse som man ikke lige glemmer (ligesom jeg nok heller ikke helt har glemt den fine fra Rice!).

Jeg satte mig ned og lagde en slagplan. Hvad var det nu lige for nogle krav den dersens adventskrans skulle leve op til:
  • Den skulle være billig - helst gratis
  • den skulle være farvestrålende
  • den skulle være praktisk
  • den skulle kunne stå på min skænk i stuen
  • den skulle have alm. lys eller fyrfadslys så jeg kan have den tændt hver eneste dag i hele december uden at 'løbe tør' for lys
  • den skal indeholde flere forskellige kreative elementer
Og så begyndte det ... jeg samlede glas fra marmelade og babymad ... jeg hæklede kugler (tak Puk, for den skønne DIY) og jeg lavede lækre tal til påklistring ... og sidst men ikke mindst sendte jeg manden ud efter ris - det eneste som er købt ind særligt til adventskransen.

Og hér er resultatet:







Bemærk de 2 søde engle! Dem har jeg fået i gave for nyligt af min søde veninde, Tine, som iøvrigt også kom forbi igår med denne fine bog, som jeg er SÅ glad for.


... jeg har nemlig opdaget at jeg er helt vildt stor fan af Gunvor Ask, og nok bliver nødt til at eje alle hendes helt urimeligt mange bøger!
 Tak Tine ... som du kan se har englene fået en pryd-plads i min julepynt i år!! :-)

7 kommentarer:

  1. Fuldstændig synkront poster vi indlæg med vores adventskranse. Tror nok, jeg synes, du slap bedre om ved det;) Men du har åbenbart også snydt foran og faktisk gjort dig tanker om det?!?!

    Gunvor Ask! Hende elsker vi!

    SvarSlet
  2. Hehe ... skynder mig flux hen og læser dit indlæg!! Og jøps, du kan lige bande på at det var proces så det stod til en ting!!

    Måske vi skulle starte en Gunvor Ask Fanclub?? ;-)

    SvarSlet
  3. Ihhh, hvor FINT!!! Og super smart man kan skifte lys undervejs... Virkelig yndigt!!!

    SvarSlet
  4. Taaaark :-) Ja, det er altså bare helt vildt praktisk, hvis man futter lige så mange lys af som jeg plejer at gøre i december. Det er bare så hyggeligt, jo! :-D

    SvarSlet
  5. Total pang-fantalastisk-krea-hygge-lovable adventskrans du der fik kreeret, kære veninde!
    Jeg glæder mig til hygge i adventskransens skær. Ha en glædelig 1. søndag i advent i morgen.
    Knus Tine

    SvarSlet
  6. Den er skøn Jane - og de kugler fra Puk er et hit, jeg har lige hæklet et kirsebær :-)

    SvarSlet
  7. Jeg er faldet pladask for din advents"krans". Foretrækker helt kjlart din frem for den fra Rice - anytime.
    Glædelig Advent

    SvarSlet

Tusind tak fordi du har tid og lyst til at lægge en kommentar! Det er bare SÅ dejligt med feedback!! :-)
Ha' en rigtig fantastisk dag!

Related Posts with Thumbnails