Short-cuts til mine sider:

15. dec. 2010

Slut med hemmeligheder ... her får I det hele!! (ok, næsten!)

Nu er det vist ved at være på tide at vise nogle af alle julemåneds-hemmelighederne frem, eftersom mange af dem nu har nået deres destination og er blever af-hemmeligheds-ficerede (hehe)!

Jeg har for det første eksperimenteret en helt masse med min ovn, og som jeg skrev for noget tid siden i dette indlæg, så har det intet med bagning af kager eller brød at gøre.


Derimod har jeg kreeret disse ny-omsmeltede farvekridt, som jeg fandt til en billig penge i den lokale genbrugs. De røg i ovnen i muffinforme, blandet i ens nuancer, og er nu blevet til meget ergonomiske farvekridt til små hænder!

Mit andet ovnprojekt endte ud i disse fine skåle - i hhv. Single- (Slikskål) og LP- (Frugtskål) udgaver (man må naturligvis gerne putte slik i frugtskålen eller omvendt!!)


De er også røget en tur i ovnen - ved ca. 150 grader, varmluft - ovenpå en skål der er lidt mindre end pladen i et par minutter, til den begynder at blive blød, hvorefter jeg har taget den ud og presset den ned i skålen - forsigtigt så den får fine former. Det er en rigtig god idé at bruge ovnhandske/grydelapper da det er noget varmt skidt, sådan noget vinyl!

Og endelig har jeg lavet et spil som de fleste børnefamilier eller dagplejere kan nyde godt af. Det er et "Gæt en sang" spil, som i al sin enkelhed går ud på at man trækker et kort, kigger på billedet med barnet og beder barnet gætte hvilken sang det drejer sig om - hvorefter det naturligvis er oplagt at synge den pågældende sang. Jeg har brugt billederne fra den sangbog jeg for noget tid siden lavede til min dagplejegruppe, og tilføjet lidt tekst, så spillet også appellerer til de større børn, som er begyndt at interessere sig for bogstaver og læsning.

Og fordi det snart er jul, og jeg er i gavestemning, så får I sgu lige en PDF med sang-gætte spillet, så I selv kan lave et sæt! Så er julefreden sikret i år! :-)
At klippe ud, klistre sammen og laminere - naturligvis!!
Og nu er vi snart ved jul, hvorfor der kun er ganske få hemmeligheder tilbage. Nu har jeg imidlertid delagtiggjort jer i de mest julede, og dem der kunne inspirere til sidste-øjebliks-gaver. :-)


Ha' en rigtig dejlig dag!

2 kommentarer:

  1. Hej!!

    Fantastisk - intet mindre - at finde en kreativ dagplejer her på bloggen, når man nu selv er een af slagsen :O)
    Er 32 årig mor til 3, og dagplejer i det midtjydske, og kan bare slet ikke lade være med at skabe små dimser og dutter, male osv. Min Blog er ganske vidst ikke engang en uge gammel, jeg er ganske ny i dettte univers, men du får mig straks som fast læser så jeg kan følge dig herinde!

    Kik forbi min side på rikketroldestreger.blogspot.com.

    Hej fra Rikke.

    SvarSlet
  2. ps... jeg har lånt din "guldsmed" fra forsiden, den med teksten om at elske kommentarer.. Håber det er ok? ellers må du lige sige til!!

    hej.

    SvarSlet

Tusind tak fordi du har tid og lyst til at lægge en kommentar! Det er bare SÅ dejligt med feedback!! :-)
Ha' en rigtig fantastisk dag!

Related Posts with Thumbnails